evelineverwimp.reismee.nl

eveline zelf: Kim Vogel en andere dingen

10.30 (Ugandese tijd)

Halloo lieve Mzungu's!

Hier zit ik dan, bij de backpackers binnen omdat het buiten aan het stortregenen was. Nu is het (gelukkig ) weer droog dus zometeen kan het programma gewoon doorgaan.

Gister ben ik bij een hele lieve en inspirerende vrouw geweest. Ze heet Kim Vogel en heeft een soort van opvanghuis voor kinderen die ondervoed zijn of tijdelijk niet thuis kunnen wonen. Met haar zijn we op huisbezoek geweest bij een aantal kinderen die ondervoed waren en nu weer thuis wonen. We gingen die kindjes wegen en kijken hoe het nu met ze ging.

De huizen bereikten we via Boda-Boda's. Dit zijn van die soort van motors waar je met (inclusief bestuurder) 3 personen op zit, lekker knus :D Erg leuke ervaring. Halverwegen moesten er nog mensen meeliften richting het ziekenhuis: ik samen met een moeder en haar baby op een Boda-Boda (en de bestuurder ook nog). Dat was wel even spannend maar het is allemaal goed gekomen! (oh, en mama: ik had wel een helm op hoor!)

's Middags gingen we water halen door middel van een foto-tocht. Dit was erg grappig maar ook vrij zwaar. Wel leuk, want op weg naar de waterpomp kwamen we kinderen tegen en die stonden ons vervolgens uit te lachen toen wij weer terug liepen met de volle jerrycans. Maar ik had hem wel op mijn hoofd staan!!

Het is zo apart, want ik heb helemaal niet het gevoel dat iedereen hier arm is. De kindjes zijn lief en vrolijk, ze worden echt blij als je alleen al naar ze zwaait. Gister onderweg begon een van de kindjes helemaal rond te dansen toen ik naar hem/haar lachte (je kan het verschil tussen jongens en meisjes niet zo goed zien hier..) en ze vinden foto's (en vooral foto's terug zien) helemaal geweldig. Als je ze laat zien gaan ze iedereen aanwijzen. Het duurt alleen meestal eventjes voordat ze doorhebben wie zijzelf zijn.

Eergister hebben we stoves gebouwd. Dit zijn een soort speciale fornuizen van klei. Vies dat we waren! Was echt geweldig om te doen!! :) we kregen ook hulp van een aantal kindjes, die eigenlijk alleen maar op de klei uit waren en zichzelf vervolgens een uur hebben vermaakt met een klein stukje klei. Romy en ik hebben echt vrienden gemaakt toen :)

De stoves waren goed gelukt en mensen waren echt blij met onze hulp!!

We gaan nu naar een voorlichting over AIDS en daarna gaan we zwemmen!!

Wareba! (of zo iets) (dat betekend doei!)

xx

Esther

heey Eveline, fijn dat het nu toch gelukt is om zelf iets te plaatsen. Blijven we uit eerste hand op de hoogte. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Het klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt! De komende dagen lekker uitrusten en relaxen, hopelijk valt het programma niet letterlijk in het water door de regen....hihi....
Zullen wel andere regenbuien zijn dan hier in Nederland!
Lieve schat, geniet ervan....kus Mama

Marieke (LouLou)

Wat superleuk allemaal!!!
xxx

Oma en opa Gartsen

hoi eveline.
Het doet ons deugd dat het zo goed gaat. en dat je zoveel nieuwe indrukken opdoet.
Geniet er van.
Regen hebben we hier ook maar maar daarna niet zo warm.
We volgen je, en zien uit naar de nieuwe berichten.
Groetjes.
Oma en opa Gartsen

Daphne

haaaaai Roos & Eef!

jullie verhalen klinken echt super!
geniet ervan & heel veel plezier nog!

dikke knuffel!