evelineverwimp.reismee.nl

Verslag van dag 3 en 4

30 april

Ik werd vannochtend heerlijk wakker in een echt bed. Dat ligt toch iets beter dan in een tent op een matje ;). Eindelijk kon ik weer douchen, en wonder boven wonder was de douche warm. Wehadden een lange reisdag voor de boeg. Om 11 uur stapten we het busje in. We maakten we ook een stop,een hele mooie, op de evenaar! Ik heb nu dus echt op de evenaar gestaan. Het is daar heel erg toeristisch, maar leuk om te zien. Er stond echt een lijn op de grond waardoor je kon zien of je op het noordelijk of zuidelijk halfrond stond.Na deze stop reden we verder naar Masaka, naar de volgende slaapplek. Het is daar prachtig! Met veel bomen en een prachtig uitzicht. We zitten nu op een berg, waardoor het 's avonds en 's ochtends meer afkoelt. Dat is wel heel fijn, met de hitte slapen is niet echt een pretje. 's Avonds hebben we gezellig met z'n alle bij het kampvuur gezeten. Inclusief gitaar en kampliedjes :).

1 mei

Vandaag begonnen we vroeg. 8 uur ontbijten en om 9 uur reden we weg. We gingen naar de organisatie Cepo. We hebben vandaag 2 stoves gebouwd. Stoves zijn kleine oventjes waardoorde mensenduurzamer kunnen koken. Dit scheelt een heleboel brandhout en geld. We gingen eerst naar de lokale bevolking toe. Daar lag de nog niet klaargemaakte modder. Door het te mengen met water ontstond er een soort klei. Dit moesten we goed mengen met onze voeten. Ja, dat betekende dus met de blote voeten door de modder. Daarna moesten er ballen van gemaakt worden die dan om verschillen de houten palen werden gegooit. Je haalt de palen er uit en je hebt een super de luxe oventje ;). Het was erg leuk om te doen, vooral met de kleine kindjes die overal doorheen liepen. Later hebben we ook nog wat koffiebomen gepland. Daarna gingen we terug naar de backpackers. Daar konden we gelukkig douchen, deze keer wel koud. We waren namelijk erg vies. Vanavond weer kampvuur en liedjes zingen.

Morgen gaan we naar Kim, een Nederlands mevrouw die al jaren in Uganda woont op een bijzondere plek, ver weg van de grote weg, midden in de natuur en de lokale gemeenschap. Samen met een basisschool in de buurt gaan we een speurtocht doen en leren zo over de omgeving, de natuur en de cultuur van Uganda. 's Avonds leren we Afrikaans koken bij Kim thuis en slapen we in haar guesthouse.

Heel veel Liefs, Eveline en Rosanne

Eveline,

Leuk om alles te volgen, fijn dat je het zo goed naar de zin hebt.
Ik krijg je site nog steeds niet automatisch maar zoals je ziet heb ik eraan gedacht om zelf te kijken.
Mama stturt ook vanalles door op de tamtam dus we volgen je avonturen op de voet.

Groetjes en een dikke knuffel uit Roggel, Angela.

manon

hoi lieve lieve lieve en nog eens lieve eveline !!

ik mis je heel erg maar bij oma is het ook heel leuk !!
maar als nog in bed denk ik steeds wat zou eveline vandaag gedaan hebben of als ik in de middag niets te doen heb denk ik wat zou eveline nu doen !!

-XxxX- manonnie ILOVEJOU ILOVEJOU ILOVEJOU !!!!