evelineverwimp.reismee.nl

Eerste projectdag in Uganda

Hallo allemaal,
Via twitter en Worldmapping worden we goed op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen van de groep in Uganda. Zie onderstaand bericht.

Beste ouders,

De eerste dagen zijn uitstekend verlopen. De jongeren hebben in Entebbe een botanische tuin bezocht met zelfs een stukje regenwoud en apen die ze zelf mochten voeren.

Gisteren is de groep via een prachtige landelijke route van Entebbe naar Masaka gereisd, waarbij ze de evenaar overstaken. Dit bijzondere moment ging natuurlijk niet zomaar voorbij en is uiteraard vastgelegd op de gevoelige plaat.

Vandaag wordt de groep in drieën verdeeld en gaan de Worldmappers eindelijk echt aan de slag bij onze projecten om te helpen. Een van de groepjes steekt letterlijk de handen uit de mouwen en de voeten in de modder om zogenaamde 'fuel saving stoves' te maken.Deze simpelekookconstructies zijnvoor lokale gezinneneen alternatief voor koken op open vuur. Ze zijn veiliger, verbruiken minder brandstof (hout) en zijn daardoor beter voor het milieu en de portemonnee.

Een groep gaat op huisbezoek bij ugandeese gezinnen en een groep krijgt HIV voorlichting.

Groeten, Jetske

Ik heb een aantal foto's in het fotoalbum geplaatst. Vanavond gaan we Eveline weer bellen.

Reacties

Reacties

Esther

Lieve Eveline,
Wat een mooie foto van jou met die Ugandeese kindjes. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen! Ik ben heel benieuwd hoe je deze dag hebt ervaren... laat het ons weten. Dikke knuffel van mama

Lieke

Lieve Roos en Eveline!
super om jullie foto's te zien en verhalen te lezen;)
Ik ben hartstikke jaloers, maar ik vind het super stoer dat jullie daar zitten en ik hoop dat het super mooi wordt:)
een hele dikke kus en heel veel plezier!
xxxxxx lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!