evelineverwimp.reismee.nl

De eerste berichten uit Uganda

Hallo allemaal,

Met Eveline gaat alles goed, we hebben haar gisteravond telefonisch gesproken. Ze is NIET ziek geworden in het vliegtuig! Ze heeft een kort berichtje op Facebook gezet: ' jaaa, we zijn er:) de eerste ugandese kindjes inclusief vliegen gezien én aapjes gevoerd :) '.

Hieronder de eerste twee dagen in Uganda beschreven door Rosanne (vriendinnetje van Eveline).

Hallo iedereen,

Ja ja, het is waar. Ik zit in Uganda! Het grote avontuur begon om 8 uur 's ochtends op Schiphol. Nadat we afscheid hadden genomen van alle vrienden en familie was het tijd om in te gaan checken. Na het inchecken hebben we samen de malariapil geslikt, zodat niemand hem zou vergeten. Daarna konden we nog een uurtjes rondlopen op Schiphol voordat we het vliegtuig inmoesten. Het zou een lange reis worden, meer dan 10 uur in het vliegtuig is natuurlijk geen pretje ;). Gelukkig waren er genoeg leuke films en tv-programma's om te kijken. Daardoor hebben we ons niet verveeld.

Pas om kwart over 11 's avonds kwamen we aan in Entebbe waar we een visum regelde. Daarna maakten we kennis met de buschauffeurs en konden we aan de tocht beginnen naar onze slaapplaats. Als je voor het eerst in Uganda aankomt moet je wel even wennen aan de geur. Het ruikt er heel muffig en benauwd. Gelukkig heb je daar maar 3 kwartier last van en is het daarna over. Wel viel het ook op dat het in Uganda echt heel erg warm is. 'S Avonds valt het nog wel mee, maar overdag is de 30 graden zo gehaald. En dan heb ik het over de temperatuur in de schaduw, in de zon is het nog veel heter.

Toen we aankamen bij de backpackers stonden onze tentjes al klaar! We hoefden alleen ons bed op te maken en onze spullen uit te pakken. Het tentje is alleen zo klein dat onze backpacks er niet eens inpassen! Die staan dus in een schuurtje verderop.

Vandaag moesten we om 9 uur klaar zitten voor het ontbijt. Maar iedereen was al veel eerder wakker omdat de zon hier om een uurtje of 5 al opkomt. En als de zon op is wordt je al snel je tentje uitgebrand ;). Alles in Uganda gaat wel op zijn dooie gemakje! Niemand haast zich, wat wil je ook met deze hitte? Het ontbijt bestond zoals verwacht uit veel fruit. De ananas is hier trouwens veel lekkerder dan in Nederland!

Er was officieel een fietstocht gepland door Entebbe heen. Maar omdat het zo warm is doen ze dat ons gelukkig niet aan ;). We gingen nu dezelfde route doen alleen dan met een busje. We zijn naar verschillende plekken geweest waar ik veel foto's heb genomen. Op een gegeven moment was het natuurlijk tijd om te gaan lunchen. Waar bij het ontbijt nog brood was, was er nu alleen nog maar fruit.

We hielden de lunch in een botanische tuin. Het was daar echt heel erg mooi! Ze hadden er allemaal verschillende bomen en zelfs een stukje regenwoud. Hier heb ik natuurlijk ook erg veel foto's van gemaakt ;). In deze tuin leven ook apen. De restjes van het fruit hebben we zelf aan de apen mogen voeren . Dit was heel erg leuk, ze pakte de resten echt uit je hand.

Tijdens de wandeling voelde ik me niet zo goed worden. Het begon met hoofdpijn. Ik werd misselijk en kreeg buikpijn. Ik voelde me echt niet goed. Toen we bij de backpackers aan waren gekomen ben ik daar op een bankje gaan liggen. En nu lig ik op bed. Ik hoef vannacht gelukkig niet in de tent te slapen, er is nog een 2 persoonskamer over. En ik lig gelukkig ook niet alleen, Eveline komt bij me op de kamer liggen. Hopelijk gaat het morgen wat beter. Morgen hebben we namelijk een reisdag voor de boeg. We gaan naar Masaka, een ander stadje in Uganda.

Tot de volgende keer!

Liefs, Rosanne

Reacties

Reacties

Rosanne en Eveline

wat leuk!! dat je dit er op hebt gezet!
kan je dit straks ook plaatsen? het lukt niet zelf xD

tot snel!!

Hier zit ik dan weer in een andere backpackers. We zijn vandaag van Entebbe naar Masaka vertrokken. We slapen hier de komende dagen. Tijdens de reis van Entebbe naar Masaka zijn we gestopt op de evenaar. Toch leuk om daar foto’s te maken. We zijn toch wel overduidelijk toeristen,, ivm de huidskleur, dus we kunnen ons ook wel zo gedragen.
Hier op deze plek hebben, deze backpackers, hebben we weer een hek en alles om ons heen en de locals hebben ons door. Dit is best apart omdat ze achter het hek gingen staan en de hele tijd ‘mzungu, mzungu, doekoe??’ bleven roepen. Mzungu betekend iets van witte/blanke mens en doekoe zal wel geld zijn ;D maar we geven ze maar geen geld, als we dat doet staat straks heel Masaka voor de deur, ehhm, hek..

ook op de evenaar geweest vandaag:)

nu ga ik meezingen!! veel liefs,

Eveline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!