evelineverwimp.reismee.nl

Goed aangekomen....

Eerste mail vanuit Worldmapping over de reis en de aankomst in Uganda....

Beste ouders,

Ondanks drukte en werkzaamheden op het spoor en aan de weg, is iedereen gisteren op tijd gearriveerd op Schiphol en zijn alle Worldmappers zonder noemenswaardige incidenten opgestegen. Terwijl zij onderweg waren, was ons Ugandese team druk bezig om tentjes op te zetten de hele groep.

Vannacht is iedereenmet bagageveilig en wel aangekomen in Uganda. Ze werden opgewacht door onze lokale college's en regiocoördinator die hun aankomst zelfs op film vastlegde:http://www.twitvid.com/EMCNF

Na een goede nachtrust, hebben de Worldmappers vanochtend in het zonnetje ontbeten en kregen ze een eerste briefing van hun begeleiders. Straks beginnen ze aan hun eerste kennismaking met Entebbe, niet op de fiets, zoals eerder aangekondigd, maar in de bus. Gezien de vermoeidheid en de temperatuur ter plaatse deze wijziging echter goed ontvangen ;)

Morgen vertrekt de groep naar Masaka, onze thuisbasis in Uganda. Omdat het de afgelopen dagen wat onrustig is geweest in Kampala, hebben we de tour door de hoofdstad uitgesteld. Er is geen reden voor bezorgdheid, maar wenemen in dit soort gevallen altijd het zekere voor het onzekere.Op deze manier hebben ze wat extra tijd om de dagen bij de projecten voor te bereiden en als de situatie en het reisschema het toelaten, proberen we de tour door Kampala aan het eind van de reis alsnog in te plannen.

De eerste foto's zijn beschikbaar ophttp://blog.worldmapping.nl/fotos-expeditie-uganda-april-2012en we hopen dat de jongeren in de loop van de komende dagen hun eerste weblogs zullen kunnen plaatsen ophttp://blog.worldmapping.nl/.

Uiteraard breng ik jullie op de hoogte als er meer nieuws is. Voor nu wens ik jullie nogeen goed weekend en vast een fijne koninginnedag!

Groetjes,

Jetske

Esther

Heel fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. Op het filmpje is Eveline in een flits te zien...roze sjaal! Ze ziet er niet erg ziek uit...dus waarschijnlijk is het meegevallen met de reisziekte...
Hopelijk blijft het de rest van het vferblijf net zo zonnig als op de foto's te zien is!
Geniet ervan...
Kus, mama