evelineverwimp.reismee.nl

Worldmappingdag 24 maart

Haaai iedereen!

Nog precies 1 maand en 2 dagen,
en dan vertrekken we naar Uganda!
Dan word ik om half 8/8 uur 's ochtends verwacht op Schiphol
(veel te vroeg dus...)
Ik krijg er met de dag meer zin in!

Afgelopen zaterdag hadden we weer een Worldmapping-dag!
Wat we hebben gedaan:
• We kregen een verhaal over ‘wat als we ergens stranden
en maar 10 dingen mogen meenemen?'.
Toen kregen we een lijst en moesten we een aantal punten wegstrepen.
Dat moesten we eerst individueel doen en daarna met een groepje.
Maar omdat iedereen iets anders op had geschreven moesten we gaan ‘onderhandelen'.

• We hebben in kleine groepjes gepraat over onze verwachtingen,
onze angsten en wat wij hopen te gaan zien en doen.
Mijn verwachting was, zoals iedereen al zegt, dat wij een andere cultuur gaan meemaken,
Dat ik een levenservaring heb die je niet snel meemaakt, enz.

• We hebben de praktische informatie te horen gekregen:
Hoe laat aanwezig, wat wel en wat niet meenemen,
Wat de cultuur daar is, wat van ons wordt verwacht..
(iedereen was fanatiek aantekeningen aan het maken.
Bij mij staat er onder andere tussen:
heeft mijn pinpas werelddekking?
Vergeet je papieren niet!
Muggendinges met 30% deet.
En zo voorts.

• We hebben informatie gekregen over Wereldsupporter.
Dit is de organisatie die ons de subsidie geeft.
Hiervoor moeten wij, als wereldsupporters, ook wat doen.
Zo moet ik vóór mijn reis een profiel bijhouden over hoe ik geld bij elkaar krijg,
Moet ik tijdens mijn reis van een aantal dingen foto's of filmpjes maken,
En moet ik na mijn reis nog minstens een half jaar bezig zijn met ‘een betere wereld'
En moet ik minstens 200 mensen bereiken en aanzetten tot iets goeds.
Dit houdt in dat ik dan 200 mensen moet aanzetten tot een donatie voor een goed doel.
Of tot een abonnement op een tijdschrift, noem maar op.
Dit is nog best veel werk,
maar de mensen van het benefietconcert mogen Rosanne en ik ook al meerekenen
(ook al is dit vóór de reis naar Uganda).

• En natuurlijk heb ik zaterdag getrakteerd op taart!
Want ik was natuurlijk jarig !! :)
Kim (een van de anderen die mee gaat) was 14 maart jarig dus samen hadden we taart gekocht.
Het was erg gezellig!
Ik heb een leuke dag gehad.

Dit weekend is het benefiet al!
De tijd vliegt, en de voorbereidingen lopen goed.
Ik wil jullie nogmaals allemaal uitnodigen en vragen om te komen!

Dit was het weer voor deze week.
Tot snel, ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs,
Eveline

ps. misschien heb je het gezien op de foto,
maar we hebben allemaal hetzelfde t-shirt gekocht!
Ziet er leuk uit toch? Op de foto?

Reacties

Reacties

mama

Ja, het gaat nu snel allemaal... jullie werken hard!
Die t-shirts zijn echt geweldig! leuke foto ook! Mooie club zo bij elkaar!
En die taart was wel heel speciaal...
Liefs, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!