evelineverwimp.reismee.nl

goed nieuws!! :D

Hallo lieve lezers,

Deze keer heb ik heel veel goed nieuws.
Te beginnen bij punt één:
De kerk gaat voor mij collecteren!
Dit houdt in dat in het weekend van 14/15 april
alle opbrengsten van de collecte naar project Lwengo gaan!!
Hoe leuk is dat? :)
(HEEEEEL leuk!)

Goed nieuws punt 2:
Ik heb de inentingen overleefd!
Vrijdag moest ik ze halen..

Om 17.00 stapte ik bij die meneer naar binnen,
om 18.30 stapten mama en ik pas weer naar buiten.
(mama was er al toen ik binnen kwam)

Die meneer heeft ons allemaal informatie gegeven,
de volgende dingen heeft hij ons stevig op het hart gedrukt:
- Absoluut niet aan honden, katten en apen komen.
- Als ze je dan toch likken (of zelfs bijten) direct ontsmetten,
en naar het ziekenhuis voor een tegengif.
- Geen rauw voedsel eten (ook geen groenten.)
- Nooit de schil van je fruit opeten.
- Alles doen met water uit flesjes (ook je tanden poetsen)
- Bij koorts moet je er altijd vanuit gaan dat het malaria is,
tenzij het tegendeel is bewezen.
Ja, het klinkt heftig allemaal,
maar dat valt eigenlijk best wel mee.
ik kan natuurlijk het beste van mijn reis genieten als ik niet ziek ben!

Nouja, daarna kwam de prik.
Gelukkig dit keer maar ééntje.
(hepatitus A/B)

Haha, uit voorzorg moest ik vast gaan liggen.
gelukkig viel deze prik reuze mee,
(die meneer is acupuncturist)
en kon ik zonder moeite weer opstaan.

Mama moest 3 prikken,
en zij was natuurlijk veel stoerder dan ik ben.
Nouja, de watjes moeten er ook zijn, toch? :D

Voor Uganda ben ik nu dus klaar met mijn prikken.
Het lullige is dat deze prik maar voor 5 maanden geld.
En precies wanneer wij in Malawi zitten, verloopt de 5e maand.
Dus 2 dagen voordat we naar Malawi gaan,
moet ik nog een inenting.
(gelukkig hoef ik dan de volgende 25 jaar niet meer geprikt voor hepatitus A/B)


(al die stempels gebruikte hij om onze gele boekjes bij te werken..)

Vervolg van het goede nieuws. Punt 3:
Vanochtend kreeg ik een mail van Meike van der Veer.
Ja, dat is die Meike die heeft meegedaan aan The Voice of Holland vorig jaar.
Zij komt uit Houten en heeft ook op het Cals College gezeten.

Rosanne en ik hebben gevraagd of zij wil komen optreden op ons benefietconcert.
En ze kan! En wil!
Dus op 1 april komt Meike van der Veer optreden in Enter.
(nog meer reden om aanwezig te zijn dus!!)
:D

En het laatste goede nieuws van vandaag:
Ook met het geld gaat het de goede kant op.
Ik zit al op de helft!!
Ik heb er weer een nieuw oppasadresje er bij,
en bij degene die ik al had pas ik ook regelmatig op.
Ook zijn er veel betrokkenen die me wat geld doneren.
(zie tussenstand: in totaal al €545!!)
Dat is natuurlijk SUPER fijn,
dus heel erg bedankt allemaal.

Maar ik ben er nog niet!
Dus stel je hebt nog niet gesponsord en je wil wel wat geld sponsoren:
kijk even bij ‘profiel'.
(onder de foto van 'Eveline Goes Uganda')
(bovenaan de pagina)
Hier staat precies hoe en wat!

Heel veel liefs!
Eveline

Reacties

Reacties

Esther (mama)

Goede berichten allemaal!!!
Ga zo door.....;-)
liefs, mama

Karin hulsdouw

Ook nog interesse in houtens bandje voor benefietconcert? Kijk voor demo op YouTube bij wooden suitcases. De gitarist heeft volgens mij nog bij jou in de klas gezeten op de zevensprong.

Michele Di Maio

Beste Eveline,
Mooie blog. Ik vind het heel leuk hoe je e.e.a. beschreven hebt. Ik hoop nu dat mensen die je verhaal lezen niet meer bang zullen zijn om gevaccineerd te worden (ondanks de enge naalden in je foto's!).
Groet en veel plezier in Uganda.

Marieke

Superleuk om te lezen allemaal!

Angela

Hoi Eveline,
Heb net 3 blogs gelezen, liep een beetje achter.
Wat een goed nieuws allemaal, leuk hoor.
Alleen al de voorbereidingen zijn een feest op zich (behalve de prikken) toch?

job claessens

hoi Eveline,

ik vind het leuk dat je naar Uganda gaat.
heel veel PlEZIER. veel succes met het geld
en tot ziens

liefs Job !!

tante joke

een geweldig idee anderen te helpen!
het zal een hele ervaring zijn.
die belangerijk is voor je leven.
ik wens je veel succes en kom gezond weer naar huis.
veel liefs, tante joke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!