evelineverwimp.reismee.nl

weekverslag 4

Hallo iedereen,

Wat is het leuk om te merken hoe geïnteresseerd iedereen is!
Ik krijg vaak de vraag hoe het er voor staat met alles,
hoe het gaat met bijvoorbeeld de inentingen
en hoe het gaat met het organiseren van ons benefietconcert.
Over dat laatste ga ik jullie in deze blog iets meer vertellen. :)

Donderdag hadden Rosanne, onze vaders en ik weer een meeting.
We hebben toen ons hele plan nog eens doorgesproken,
en een vragenlijstje opgesteld voor de jongeren werker van Enter.
Gelukkig hadden we een pot Fair Trade-thee :)

Op vrijdag hadden we een bespreking met de jongerenwerker.
Daphne. Ze is erg aardig, en ze wil ons heel graag helpen.

(gelukkig!)

Maar eigenlijk begon het gesprek al met slecht nieuws:
De datum (17 maart) die Rosanne en ik voor het feest hadden uitgekozen,
kan niet doorgaan.

Dat is best wel balen, want we hadden al een aantal mensen deze datum doorgegeven.

Maar we hebben gelukkig een andere datum weten te vinden. :D
Namelijk één april.
Dit is een zondag middag.
De locatie is nog steeds Jongere
n Centrum Enter.

Dus, lijkt het je leuk om naar ons benefietconcert te komen?
1 april in Enter (Hefbrug 1 in Houten)
Schrijf het dan vast in je agenda!

(meer informatie over de kosten en artiesten volgt nog!)

Gelukkig vindt Daphne het een leuk idee.
Ze denkt heel leuk met ons mee en ze heeft goede ideeën.
We hebben volgende week woensdag weer een nieuwe afspraak staan.

Ik heb er vertrouwen en zin in!

Voor de rest:

Misschien hebben jullie het al gezien,
maar bovenin onder de foto tussen profiel, foto's, kaart en verhalen in,
staat nu ook een kopje video's.
Hier kan ik dus ook filmpjes op zetten over mijn reis en de voorbereidingen.
En het eerste filmpje staat er al op!

Komende vrijdag heb ik weer mijn volgende inentingen.
Mama gaat mee, zij moet ook inentingen (voor onze zomervakantie).
Gelukkig heb ik wat dat betreft geluk:
alle prikken die ik voor Malawi moet hebben, moet je ook als je naar Uganda gaat.
(voor Uganda zelfs meer dan voor Malawi.)
En toch zie ik er best wel tegenop, aangezien ik gewoon echt niet van prikken houd.

Ik kwam er van de week achter dat ik op de informatie brief van het Cals sta.
(de informatiebrief die ik vorige week op de opendag aan iedereen heb uitgedeeld,
waarin meer staat uitgelegd over met Cals en Worldmapping naar Afrika)
Ze hebben een stukje uit mijn motivatiebrief gehaald.
Het is eigenlijk ook wel leuk om hierbij te voegen.
Dus bij deze, een klein fragment uit mijn motivatiebrief:

'Ik ben heel enthousiast over deze expeditie omdat ik graag een ander deel van de wereld wil zien, en dan niet via tv of op de toeristische manier maar juist door tussen de lokale bevolking te leven en te daar helpen . Ik denk dat ik op deze manier de mensen en leefwijze het beste leer kennen. Het feit dat ik ook nog mensen kan helpen en een klein steentje kan bijdragen aan een 'betere' wereld lijkt me ontzettend gaaf! Het biedt me ook de kans om mijn grenzen te verleggen en mezelf beter te leren kennen. Wat doet deze totaal andere wereld met mij? Wat betekent het om dit te mogen ervaren voor mij? Ik denk dat het een ontzettend mooie levenservaring is die mijn kijk op de wereld waarschijnlijk zal veranderen en de me rest van mijn leven bij zal blijven.'

Zo, nu zijn jullie weer bijgepraat!
(voor zover dat kan per computer)
Laat je me weten wat je er van vindt?
Dat zou ik heel leuk vinden! :)

Ik houd jullie op de hoogte!
Veel liefs,
Eveline

Oh, wil je op de hoogte gehouden worden,
en sta je nog niet op de mailinglijst?
Laat dan je e-mail adres achter bij 'Blijf op de hoogte'
(rechts in beeld)

Reacties

Reacties

Esther (mama)

Gelukkig is het prikken goed gegaan! ;-)
Deze kun je nu van je to-do list schrappen!
Succes met de volgende acties!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!