evelineverwimp.reismee.nl

weekverslag 3

Hallo iedereen,

28 graden Celcius,zon, warmte..
Dat is dus het weer in Uganda. Nu, op dit moment.
Iets totaal anders dan deze vrieskou hier in Nederland!

Maar ondanks alle kou gaan de voorbereidingen gewoon door!
Want er moet geld komen en binnenkort is het feest!
(Het feest van Rosanne en mij - Vet Idee).

Afgelopen vrijdag hadden we een bijeenkomst van álle leerlingen die meegaan.
Dit was heel leuk omdat ik nu weet welke gezichten bij welke namen horen, we hebben uitgewisseld hoe iedereen aan geld komt enhoeveel geld iedereen ongeveer heeft.

Daarna hebben meneer Lamberts en meneer 't Hart de groep in tweeën gesplitst,
en gingen we in 2 kleinere groepen ideeën bedenken waarmee we als groep nog geld kunnen ophalen.
Zo hebben we bedacht dat we misschien iets kunnen doen met de schoolmusical,
dat we een 'Uganda Broodje' moeten zien te regelen in de kantine en allemaal dat soort dingen.

Op zaterdag hebben we geholpen op de open dag van het Cals.
Omdat je bij ons op school ook mogelijkheden hebt tot 'internationalisatie' (of zoiets, haha)
Dus gingen ik samen met een aantal anderen groep 8'ers uitleggen over Uganda en Worldmapping.
(Ik was vooral veel samen met Maud.)
Dat was echt een gezellige ochtend!!

Maud en ik hebben nog een tijdje met een meneer gepraat die veel van Uganda af wist.
Hij raadde ons een schrijver aan (Moses Isegawa),
dezeschrijver is Ugandees en heeft veel Nederlandse romans geschreven.
Ik ga dus binnenkort even kijken of ik een van zijn boeken op m'n literatuurlijst voor Nederlands mag zetten..

Nog even over het feest van Rosanne en mij.
We hebben donderdag nog een 'vergadering' met onze vaders
en vrijdag het eerste gesprek met de jongerenwerker,
We willen er echt een topfeest van maken!

Ondertussen zitten we thuis aan de fairtrade thee!
Hij is net zo lekker als de normale thee
(misschien zelfs wel lekkerder)
én het is goed voor de subsidie!
Twee vliegen in één klap!

Oh, en vandaag is onze zomervakantie geboekt!
We gaan ook met het gezin Afrika opzoeken!
Dus ik heb de familie aangestoken, haha :)

Dit was mijn verslagje weer!
Laat gerust een reactie achter. :)
Het is leuk om reacties te krijgen! :D

Als je me nog niet gesteund hebt en dat wel wil doen,
kun je altijd even kijken bij 'profiel'
(is te vinden in het midden bovenaan, onder de foto.)

En als je nog niet op mijn mailinglijst staat,
en wel graag op de hoogte gehouden wilt worden:
Laat je e-mail achter bij 'blijf op de hoogte'
aan de rechterkant van het scherm!

Veel liefs,
Eveline

Reacties

Reacties

Esther

Ja, wij zijn ook aangestoken door de "Afrika-koorts"!!
Onze dochter van net 16 jaar gaat naar Afrika en wij zijn daar nog nooit geweest.... daar willen we over mee kunnen praten!
Nu gaat onze dochter van net 16 dus 2x naar Afrika!! Naar Uganda en Malawi!
Nu moeten wij ook prikken...paspoort (zusjes)... kunnen we echt meeleven en meelijden..;-) hihi.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!