evelineverwimp.reismee.nl

weekverslag 1

Heeeii!

We kunnen nu toch echt wel zeggen
dat de voorbereidingen in volle gang zijn!

Dit weekend hadden papa, Rosanne, haar vader en ik weer een bijeenkomst.
We hebben ons plan nog wat verder uitgewerkt.
We zijn op het idee gekomen dat we misschien een sponsorloop kunnen doen.
(op onze oude basisschool)
En we hebben weer een takenverdeling.
(zo moeten Roos en ik een sponsorbrief en informatiebrief maken..)

Vanmiddag gaan mama en ik naar het gemeentehuis voor mijn paspoort,
morgen hebben Rosanne en ik een vergadering met Rainier,
we gaan een ‘filmpje' maken voor de sponsoring..
Ik heb bij de bibliotheek het boek van Jetske van der Schaar gereserveerd.
Jetske is het ‘hoofd' van Worldmapping,

en zij heeft een boek geschreven over haar ervaringen als vrijwilliger in Zuid-Afrika.
Dus ik ben best wel benieuwd naar dat boek!

Dit weekend ga ik samen met papa naar een informatiedag.
Daar worden presentatie's gegeven ver vrijwilligerswerk in Afrika,
er is een (Afrikaanse) markt en noem maar op..
Lijkt me ook wel interessant om daar nog informatie op te doen!

Gister kwam mijn vader terug van zijn werk.
De dochter van een collega van hem is in Tanzania geweest,
ook voor vrijwilligerswerk,
en zij hebben daar een boek van gemaakt.
In dat boek staan ervaringen, foto's en quotes.
En ik mag dat boek gewoon zomaar hebben.
Dat is zeker wel leuk!
(Grappig: er staat een foto in van een non,

die vrouw is zwart en ze heet Sister Eveline!!
In Sister Act speel ik een zwarte non! Haha
Ik zal hem eens inscannen..)

Zodra ik mijn paspoort heb,
kunnen we subsidie gaan aanvragen.
Die subsidie krijg ik alleen als ik bijdraag aan een betere wereld.
Dus door in Uganda vrijwilligerswerk te doen,
maar ook door vooraf al bezig te zijn.
Dus fair trade-hagelslag,- thee en dat soort dingen te kopen..
Maar ook door bijvoorbeeld deze blog bij te houden,
achteraf te helpen bij informatieavonden bij Worldmapping,
en allemaal dat soort dingen.
(Als jullie ideeën hebben, dan hoor ik dat graag!) :D

Het enige wat nu nog echt geregeld moet gaan worden,
zijn de inentingen.
Hier zie ik best wel tegenop.
Maar goed! Wat moet, dat moet!
En dit moet nu eenmaal!

Dit was mijn blogje weer.
Nu ben je weer op de hoogte!

Veel liefs,
Eveline.

Ps. Misschien had je het al gezien,
maar ik heb er een aantal foto's op gezet.
(Onder het kopje ‘fotos' bovenin,
of aan de rechterkant onder het kopje ‘laatste fotos'..)

Ps2. Het is ook leuk als jullie een reactie achterlaten :D

Reacties

Reacties

Jurjen Procee (vader Rosanne)

Leuk dat je zo enthousiast bent Eveline, goed verhaal!

mama

Jammer dat het niet helemaal gelukt is met het paspoort....morgen nieuwe poging.... ;-)
liefs, mama

opa en oma V

Lieve Eveline,
een leuk en mooi verhaal, vlot geschreven, prima!
Er zitten best wel goede ideeën in. We willen graag de
volgende verhalen ontvangen.
Liefs van Oma en............opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!